Bidra frivillig som bedrift

Skap gode øyeblikk på omsorgsinstitusjoner

  • Bidra med noe dere allerede gjør
  • Positiv omtale i sosiale medier
  • Økt fellesskapsfølelse
  • Få hyggelige tilbakemeldinger fra nærmiljøet
Kom i gang nå
eller
legg igjen ditt telefonnummer så tar vi kontakt
Tusen takk! Du hører snart fra oss.
Oi, det har skjedd en feil. Prøv igjen!
Blide eldre beboere på sykehjem med pizza fra Pizzabakeren
Ansatt i blomsterbutikk viser en eldre dame blomsteroppsatser
Mann holder en hest slik at en dame i rullestol får hilse på hesten
Blid dame som serverer fersk bakst til sykehjemsbeboere

Vi gjør det enkelt for dere å ta samfunnsansvar

Mange bidrar med noe de allerede gjør - listen over mulige aktiviteter er lang! Hva kan dere gjøre? 

  • Varer - eller overskuddsvarer som fortsatt har god kvalitet
  • Tjenester - en behandling eller en opplevelse
  • Opplevelser - inviter på besøk eller ta med noen ut på tur
  • Foredrag - har dere en interessant historie å fortelle eller bilder å vise frem?  
  • Tid - sett av en time eller to hvor en ansatt kan bidra med noe de ønsker, f.eks en gåtur eller en lesestund

Tid

Når det passer for dere
Blide eldre beboere på sykehjem med pizza fra Pizzabakeren

Interesser

Del deres interesser med andre
Ansatt i blomsterbutikk viser en eldre dame blomsteroppsatser

Lyst

Bidra med det dere har lyst til
Mann holder en hest slik at en dame i rullestol får hilse på hesten

Tid

Når det passer for deg
Når det passer for deg

Lyst

Bidra med det du har lyst til
Bidra med det du har lyst til

Interesser

Del dine interesser med andre
Del dine interesser med andre

Opprett bedriftens profil

Det er veldig enkelt!
Kom i gang nå
eller
legg igjen ditt telefonnummer så tar vi kontakt
Flott! Du hører snart fra oss.
Oi, det har skjedd en feil. Prøv igjen!
  • 1
    Fyll ut skjema for å komme i gang
  • 2
    Deres profil publiseres og blir tilgjengelig på vilmer.no
  • 3
    Dere blir kontaktet av omsorgsinstitusjoner, og gjør avtaler direkte
Laptop med bedriftsprofiler og en telefon som viser dialog mellom omsorgsavdeling og bedrift

Aktivitetsglimt med bedrifter

Bli inspirert av de gode øyeblikkene som skapes hver dag
Se flere aktivitetsglimt

Hørt fra bedrifter som bidrar gjennom vilmer.no

"Gjennom VilMer så er vi med på dugnaden i lokalsamfunnet"
"Dette er CSR i praksis – veldig konkret og veldig enkelt å få til"
"De ansatte er VELDIG positive til det her – spesielt de unge"
"Gir mening rett og slett – og så er det bra PR"
"Det er noen rolige stunder i butikken av og til – da gir det veldig mening å besøke sykehjemmet"
"Jeg tror det blir mer VilMer fremover"
Omsorgsansatt og ansatt fra en pizzarestaurant med ferske pizzaer
"Skjønte på de i kommunen at vi hadde fått plusspoeng"
"Ble veldig overrasket over alt trykket på Facebook"

Anbefalt lesing for dere som ønsker å bli frivillige

Hvordan er det å besøke en institusjon? Hva er det lurt å tenke på før et besøk?

Ofte stilte spørsmål

Hvor ofte må vi bidra?

Dere bidrar når det passer for dere, andre bedrifter bidrar alt fra én gang i året til et par ganger i måneden

Hvilke bedrifter kan bidra, og hva kan vi bidra med?

Alle typer bedrifter kan bidra. Dersom dere er en produserende bedrift har dere kanskje overskudd å dele iblant? Eller kanskje dere kan dere gi av deres tid? 

Hvem bruker VilMer Opplevelser?

VilMer Opplevelser er hovedsakelig rettet mot eldre. Eksempler på omsorgsinstitusjoner som bruker VilMer Opplevelser:
- Sykehjem
- Helse- og velferdssentre
- Helsehus
- Omsorgssentre
- Demensenheter
- Aktivitetssentre
- Bofellesskap

Blir vi bundet til faste avtaler?

Nei. Det eneste du sier ja til er at du kan bli kontaktet av ansatte på omsorgsinstitusjoner, som ønsker din aktivitet. Det er flott hvis du svarer raskt, så den som bestiller vet at du har sett meldingen. Du kan alltid velge å avslå henvendelsen, eller du kan foreslå et tidspunkt som passer for deg nå eller lenger frem i tid.

Vi har aldri besøkt en institusjon, hvordan er det?

En institusjon inneholder ofte flere avdelinger med ulike brukertyper fordelt på flere etasjer. Avdelingene er relativt selvstyrte og har ofte egne aktiviteter uten å involvere andre avdelinger. Du kan derfor oppleve å få henvendelser fra flere avdelinger på samme institusjon. Hvis det skjer omtrent på samme tidspunkt, kan du gjerne avtale at du stikker innom flere avdelinger på samme besøk. Du kan også foreslå en felles aktivitet.  

Institusjonene setter stor pris på alle bidrag og forsøker å være til stede ved aktivitetene. Merk at det kan oppstå situasjoner som gjør at du allikevel må vente noe, eller at de ansatte må forlate aktiviteten for en kort periode.

Jeg trenger hjelp med å bruke nettsiden. Hvor finner jeg det?

Du finner svar på de fleste spørsmål i vårt hjelpesenter.

Gå til hjelpesenter
Finner du ikke svar på det du lurer på? Ta kontakt med oss via chatten nederst til høyre.