FRIvilligsentralenes Data Adminstrasjonsverktøy (FRIDA) er en skreddersydd applikasjon for effektivisering og optimalisering av virkeområdet i frivilligsentralene.
Mange frivilligsentraler har i dag manuell, papirbasert registrering av aktiviteter, frivillige og tjenestemottakere med løpende endringer. Mange er involvert og det kan være en utfordring å holde informasjonen oppdatert og tilgjengelig.
Mange frivilligsentraler har i dag maMye manuelt arbeid er tidkrevende og lite effektivt, og det kan være vanskelig å utnytte alle ressurser optimalt.
Optimalisere tildeling av oppgaver til frivillige basert på interesser, tilgjengelighet og behov.
Rollebasert kalender med oversikt over aktiviteter.
Tjenestemottakere kan melde behov og frivillige kan melde interesse i egne moduler.
Mulighet for varsling og utsending av informasjon på sms og e-post.
Mer effektiv administrasjon. Lav terskel for nye brukere av systemet. Alltid oppdatert informasjon tilgjengelig. Mer involvering og oversikt over innsats gir mer motiverte frivillige og fornøyde tjenestemottakere.
Det er mulighet for å sende meldinger til grupper og personer. Varsling/påminnelser kan settes på aktiviteter og aktivitetstyper. Bruker velger selv om han vil motta varsler på e-post, sms eller begge.
FRIDA vil bli driftet som en skytjeneste. EVRY tar ansvar for server, lisenser, installering, oppgradering, datalagring og sikkerhet. ALT til en fast, avtalt pris per måned. Det kreves ingen installering på brukerens utstyr. EVRYs kundesenter vil ta imot og følge opp henvendelser fra frivilligsentralen.