Vil du glede andre med hyggelig og koronavennlige spaserturer i vinter? Nå kan du enkelt opprette en aktivitetsprofil. Med en aktivitetsprofil kan omsorgsinstitusjoner eller eldre hjemmeboende kontakte deg.
Opprett gåturprofilKan du en gang iblant bidra til gode opplevelser for de som trenger det mest i kommunen – fysisk eller digitalt - på sykehjem eller dagtilbud, i bofellesskap eller for hjemmeboende?
Gled andre med noe du trives med! Du får en henvendelse og avtaler et tidspunkt som passer for deg. VilMer gir deg fleksibilitet.
Hva trives du best med å gjøre? Bidra med noe du interesserer deg for, når det passer for deg. Det er nesten bare fantasien som setter grenser. Du bestemmer –også hvor ofte du vil bidra!
Hvordan er det å besøke en institusjon? Hva er det lurt å tenke på før et besøk?
Finner du ikke svar på det du lurer på? Ta kontakt med oss på kontakt@vilmer.no
Vår filosofi er "Mange bekker små gjør en stor å", og vi forsøker å senke terskelen for å bidra med positiv aktivitet. Noen ganger er det likevel viktig at vi sammen med deg avklarer om du er tilstrekkelig forberedt og kvalifisert for det du ønsker å bidra med. Dette er spesielt viktig dersom du ønsker å tilbringe tid sammen med enkeltpersoner, -brukere eller -beboere.
Sammen med dyreeier vurderer vi dyrets egnethet og evt. kurs og erfaring med slike besøk før profil opprettes. På flere institusjoner har det blitt noe annen og "enklere" praksis enn før. Ved behov for mer skolering anbefaler vi gjerne de flotte kursene til Røde Kors som også har profiler hos oss.
Du trenger kun tilgang til vilmer.no på Internett via enten en mobiltelefon, et nettbrett eller en PC.
De aller fleste aktivitetsprofiler på vilmer.no er basert på frivillighet. Ikke alle institusjoner eller foreninger har mulighet til å betale for aktiviteter, men dersom du ønsker å ta litt betalt for en aktivitet, kan vi legge det inn i aktivitetsprofilen.
Nei. Det eneste du sier ja til ved å være bidragsyter gjennom VilMer, er at du kan bli kontaktet av for eksempel ansatte på hjem og institusjoner, eventuelt fra lag og foreninger, som ønsker din aktivitet. Det er flott hvis du svarer raskt, så den som bestiller vet at du har sett meldingen. Du kan alltid velge å avslå henvendelsen, eller du kan foreslå et tidspunkt som passer for deg nå eller lenger frem i tid.
En institusjon inneholder ofte flere avdelinger med ulike brukertyper fordelt på flere etasjer. Avdelingene er relativt selvstyrte og har ofte egne aktiviteter uten å involvere andre avdelinger. Du kan derfor oppleve å få henvendelser fra flere avdelinger på samme institusjon. Hvis det skjer omtrent på samme tidspunkt, kan du gjerne avtale at du/dere stikker innom flere avdelinger på samme besøk. Du/dere kan også foreslå en felles aktivitet.
Institusjonene setter stor pris på alle bidrag og forsøker å være til stede ved aktivitetene. Merk at det kan oppstå situasjoner som gjør at du allikevel må vente noe, eller at de ansatte må forlate aktiviteten for en kort periode.
Det kan være flere grunner til at du ikke klarer å logge inn, kontakt oss gjerne på kontakt@vilmer.no, så hjelper vi deg! Sjekk at du har skrevet inn riktig e-postadresse eller mobilnummer.
For at du skal få kode på SMS eller lenke på e-post, må du skrive inn riktig mobilnummer eller e-post. Ha mobilen eller e-postkontoen tilgjengelig når du ber om kode, for den er bare gyldig i 5 minutter.
Eller du kan logge inn med din Facebook- eller Google-konto.
Du finner alltid alle dine dialoger i innboksen din via denne linken: https://vilmer.no/meldinger/ og øverst i menyen når du er logget inn på vilmer.no.
Du kan alltid pause profilen din i en periode. Du vil fremdeles ha tilgang til dialogene dine i innboksen, men du kan ikke kontaktes for nye bidrag. Send oss en e-post på kontakt@vilmer.no eller send SMS til 945 06 100, så hjelper vi deg.
Vi jobber kontinuerlig med å jevne ut belastningen av tilbydere, men det kan være at du opplever stor pågang til tider. Du kan alltid velge å avslå henvendelser eller planlegge lenger frem i tid. Ønsker du å pause profilen din? Ta kontakt med oss på kontakt@vilmer.no, så hjelper vi deg.
Vi jobber kontinuerlig med å jevne ut belastningen mellom bidragsytere, men det kan likevel skje at du opplever mindre pågang enn du ønsker. Ønsker du at vi skal fremheve din aktivitetsprofil? Ta kontakt med oss på kontakt@vilmer.no, så hjelper vi deg.
Ja, du kan bruke vårt meldingssystem til å gjøre nye avtaler med de som har vært i kontakt med deg tidligere. Vi jobber hele tiden med å forbedre meldingssystemet vårt, og du vil bli kontaktet med en gang vi introduserer vesentlige forbedringer eller nye muligheter.
Vi jobber med å få på plass en enda bedre løsning for dere som er med i en forening eller gruppe. Dersom dere trenger å bytte kontaktperson, ta kontakt med oss på kontakt@vilmer.no.
Ja, hvis du har bidratt flere ganger frivillig gjennom VilMer, kan du få en attest fra VilMer og den kommunen du bidrar i. Ta kontakt med oss på kontakt@vilmer.no hvis du ønsker en attest.