Kan dere en gang iblant bidra til gode opplevelser for de som trenger det mest i kommunen – fysisk eller digitalt - på sykehjem eller dagtilbud, i bofellesskap eller for hjemmeboende?
Gled andre med noe dere allerede gjør! Dere får en henvendelse og blir enige om et tidspunkt som passer. VilMer gir dere fleksibilitet.
Hva liker barna i deres barnehage å gjøre? Kanskje går dere ofte på tur og kan legge turen innom et sykehjem eller bofellesskap en gang iblant? Liker dere å synge og bake? Er barna glad i formingsaktiviteter? Har dere noe spennende å vise frem i deres barnehage, kanskje?
Barnehagene som allerede bidrar gjennom VilMer bidrar med et mangfold av aktiviteter. Alt fra sangstund med utdeling av hjemmebakst og egenprodusert kunst til å stikke innom for å spise matpakka eller et tilpasset besøk ved ulike høytider, er gleder som varmer på tvers av generasjoner.
De voksne i barnehagene gir tilbakemeldinger om at barna snakker om besøkene. Det er (nesten) bare fantasien som begrenser – vi gleder oss til å høre hva deres barnehage ønsker å bidra med – når det passer for dere!
Hvordan er det å besøke en institusjon? Hva er det lurt å tenke på før et besøk?
Finner dere ikke svar på det dere lurer på? Ta kontakt med oss på kontakt@vilmer.no
Vår filosofi er "Mange bekker små gjør en stor å", og vi forsøker å senke terskelen for å bidra med positiv aktivitet. Noen ganger er det likevel viktig at vi sammen med dere avklarer om dere er tilstrekkelig forberedt og kvalifisert for det dere ønsker å bidra med. Dette er spesielt viktig dersom dere ønsker å tilbringe tid sammen med enkeltpersoner, -brukere eller -beboere.
Sammen med dyreeier vurderer vi dyrets egnethet før profil opprettes. Alle som ønsker å gå på besøk med hund må fylle ut et skjema som omhandler hundens helse, egenskaper og sosiale ferdigheter. Denne informasjonen danner grunnlaget for en videre vurdering av egnethet før profil opprettes.
Dere trenger kun tilgang til vilmer.no på Internett via enten en mobiltelefon, et nettbrett eller en PC.
De aller fleste aktivitetsprofiler på vilmer.no er basert på frivillighet. Ikke alle institusjoner eller foreninger har mulighet til å betale for aktiviteter, men dersom dere ønsker å ta litt betalt for en aktivitet, kan vi legge det inn i aktivitetsprofilen.
Nei. Det eneste dere sier ja til ved å være bidragsyter gjennom VilMer, er at dere kan bli kontaktet av for eksempel ansatte på hjem og institusjoner, eventuelt fra lag og foreninger, som ønsker deres aktivitet. Det er flott hvis dere svarer raskt, så den som bestiller vet at dere har sett meldingen. Dere kan alltid velge å avslå henvendelsen, eller dere kan foreslå et tidspunkt som passer for dere nå eller lenger frem i tid.
En institusjon inneholder ofte flere avdelinger med ulike brukertyper fordelt på flere etasjer. Avdelingene er relativt selvstyrte og har ofte egne aktiviteter uten å involvere andre avdelinger. Dere kan derfor oppleve å få henvendelser fra flere avdelinger på samme institusjon. Hvis det skjer omtrent på samme tidspunkt, kan dere gjerne avtale at dere stikker innom flere avdelinger på samme besøk. Dere kan også foreslå en felles aktivitet.
Institusjonene setter stor pris på alle bidrag og forsøker å være til stede ved aktivitetene. Merk at det kan oppstå situasjoner som gjør at dere allikevel må vente noe, eller at de ansatte må forlate aktiviteten for en kort periode.
Det kan være flere grunner til at dere ikke klarer å logge inn, kontakt oss gjerne på kontakt@vilmer.no, så hjelper vi dere! Sjekk at dere har skrevet inn riktig e-postadresse eller mobilnummer.
For at dere skal få kode på SMS eller lenke på e-post, må dere skrive inn riktig mobilnummer eller e-post. Ha mobilen eller e-postkontoen tilgjengelig når dere ber om kode, for den er bare gyldig i 5 minutter.
Eller dere kan logge inn med din Facebook- eller Google-konto.
Dere finner alltid alle deres dialoger i innboksen deres via denne linken: https://vilmer.no/meldinger/ og øverst i menyen når dere er logget inn på vilmer.no.
Dere kan alltid pause profilen i en periode. Dere vil fremdeles ha tilgang til dialogene deres i innboksen, men dere kan ikke kontaktes for nye bidrag. Send oss en e-post på kontakt@vilmer.no eller send SMS til 945 06 100, så hjelper vi dere.
Vi jobber kontinuerlig med å jevne ut belastningen av tilbydere, men det kan være at dere opplever stor pågang til tider. Dere kan alltid velge å avslå henvendelser eller planlegge lenger frem i tid. Ønsker dere å pause profilen? Ta kontakt med oss på kontakt@vilmer.no, så hjelper vi dere.
Vi jobber kontinuerlig med å jevne ut belastningen mellom bidragsytere, men det kan likevel skje at dere opplever mindre pågang enn ønsket. Ønsker dere at vi skal fremheve deres aktivitetsprofil? Ta kontakt med oss på kontakt@vilmer.no, så hjelper vi dere.
Ja, dere kan bruke vårt meldingssystem til å gjøre nye avtaler med de som har vært i kontakt med dere tidligere. Vi jobber hele tiden med å forbedre meldingssystemet vårt, og dere vil bli kontaktet med en gang vi introduserer vesentlige forbedringer eller nye muligheter.
Vi jobber med å få på plass en enda bedre løsning for dere som er med i en forening eller gruppe. Dersom dere trenger å bytte kontaktperson, ta kontakt med oss på kontakt@vilmer.no.
Ja, hvis dere har bidratt flere ganger frivillig gjennom VilMer, kan dere få en attest fra VilMer og den kommunen dere bidrar i. Ta kontakt med oss på kontakt@vilmer.no hvis dere ønsker en attest.