Det er enkelt og fleksibelt å være med, og gjøre en forskjell. Opprett profilen din, så er du i gang.
Del hobbyen din eller andre interesser med andre, som f.eks:
I den lokale Facebook-gruppen deles bilder og videoer fra aktiviteter som foregår på omsorgsinstitusjonene i kommunen – fine gladsaker i hverdagen. Bli med og ta del i de minnerike opplevelsene.
Bli med i Facebook-gruppen:
Vår filosofi er "mange bekker små gjør en stor å", og vi forsøker å senke terskelen for å bidra. For å forsikre oss om at møtene mellom bidragsytere og brukere oppleves trygge, tar vi flere steg for å bli kjent med de som melder seg gjennom VilMer.
Bli kjent med våre rutiner for kvalitetssikring:
Å gå på besøk med hund eller andre dyr sprer utrolig mye glede!
Alle som ønsker å gå på besøk med hund må fylle ut et egenevalueringsskjema som omhandler hundens helse, egenskaper og sosiale ferdigheter. Denne informasjonen danner grunnlaget for en videre vurdering av egnethet før profil opprettes. For å komme på besøk med andre dyr kreves ingen kurs, men det er viktig at du som eier tar stilling til om dette er noe som passer for ditt dyr.
VilMer Opplevelser er hovedsakelig rettet mot eldre. Eksempler på omsorgsinstitusjoner som bruker VilMer Opplevelser:
Nei. Det eneste du sier ja til er at du kan bli kontaktet av ansatte på omsorgsinstitusjoner, som ønsker din aktivitet. Det er flott hvis du svarer raskt, så den som bestiller vet at du har sett meldingen. Du kan alltid velge å avslå henvendelsen, eller du kan foreslå et tidspunkt som passer for deg nå eller lenger frem i tid.
En institusjon inneholder ofte flere avdelinger med ulike brukertyper fordelt på flere etasjer. Avdelingene er relativt selvstyrte og har ofte egne aktiviteter uten å involvere andre avdelinger. Du kan derfor oppleve å få henvendelser fra flere avdelinger på samme institusjon. Hvis det skjer omtrent på samme tidspunkt, kan du gjerne avtale at du stikker innom flere avdelinger på samme besøk. Du kan også foreslå en felles aktivitet.
Institusjonene setter stor pris på alle bidrag og forsøker å være til stede ved aktivitetene. Merk at det kan oppstå situasjoner som gjør at du allikevel må vente noe, eller at de ansatte må forlate aktiviteten for en kort periode.
Du finner svar på de fleste spørsmål i vår brukerstøtte.