Slik bruker bidragsytere VilMer Opplevelser

Facebook-ikon
Del med venner og familie

Hvem bruker VilMer?  

Eksempler på institusjoner som bruker VilMer er sykehjem, omsorgssentre, demensenheter, aktivitetssentre, bofellesskap, psykiatriske sentre og andre lignende institusjoner. I noen kommuner kan du også velge å være bidragsyter overfor lag og foreninger.

Hvordan bidra

Når profilen er godkjent, vil den bli publisert og synliggjort på vilmer.no. Ansatte på hjem og institusjoner i ditt område kan sende deg henvendelser. Antall henvendelser vil variere ut fra institusjonens og avdelingenes behov. Herfra vil du få:

  • Full fleksibilitet - du bidrar kun når det passer ut fra tid, lyst og interesser
  • Skriftlig oversikt over avtaler i innboksen på vilmer.no
  • Oppfølging i form av påminnelser, varsler, invitasjoner, nyhetsbrev og informasjonsskriv

I tillegg til de praktiske punktene, er det flere andre fordeler ved å være bidragsyter hos VilMer:

  • Gleden av å bidra og å oppleve gode øyeblikk sammen med noen som trenger- det, og som oftest setter veldig pris på det
  • Anerkjennelse av dine bidrag i form av aktivitetsglimt på bloggen vår. Mange aktiviteter publiseres på Facebook-siden og i gruppene våre, og noen også i nyhetsbrev.
  • Synliggjøring av dine bidrag overfor kommune og lokalsamfunn – vi registrerer aktivitetene i en rapport som sendes til kommunen.  

Hvordan opprette profil  

For å komme i gang må du fylle inn registreringsskjemaet “bli bidragsyter”. Mer informasjon om hvordan sette i gang finner du på siden “hvordan bli bidragsyter”.

Innlogging

Du kan raskt og enkelt registrere og logge deg inn på vilmer.no ved å klikke “Logg inn” øverst til høyre på nettsiden. Her kan du velge mellom å logge inn med mobilnummer, e-post, Facebook- eller Google-konto. Når du har logget inn på en enhet, vil du automatisk forbli pålogget med mindre du manuelt trykker “logg ut”. Vi anbefaler at du forblir pålogget på din enhet slik at du raskest mulig kan finne tilbake til blant annet dialogen.

Dialogen

Bestillinger skjer gjennom dialogen, slik at alle henvendelser og samtaler ligger i innboksen din. Den finner du øverst til høyre på hjemmesiden. Du mottar SMS og e-post fra oss når du har en ny melding i innboksen på vilmer.no, slik at du alltid får med deg når en ny henvendelse dukker opp. Der vil det også ligge en direkte link til innboksen din.

"Bestilling andre veien"

Hvis du ønsker å bidra på et spesielt tidspunkt hos en avdeling du allerede har hatt kontakt med på vår nettside, kan du selv sende en henvendelse til dem via meldingssystemet.

Første besøk

Du møter opp ut ifra tid og sted som har blitt avtalt gjennom dialogen. Les mer om hvor du finner informasjon om bestiller og annen nyttig informasjon før ditt første besøk her.

Avtale neste besøk

Dere bruker dialogen for å gjøre avtaler og å holde dialog med alle som sender dere henvendelser fra hjem, institusjoner eller foreninger. Skulle dere opprette faste avtaler eller avtale fremtidig besøk muntlig under et besøk, er det flott at du eller institusjonen informerer oss om dette. Da får dere påminnelse og oppfølging, og kommunen får korrekte statistikker over hvor mange gode øyeblikk du er med på å skape.

Anerkjennelse

Vi publiserer innlegg fra bidragene deres i bloggen vår, og iblant på Facebook og Instagram. Dette gir dere god omtale overfor kommunen og lokalsamfunnet. VilMer gir dere mulighet til å enkelt dele sakene selv med øvrige medlemmer og i sosiale medier.

Slik bruker bidragsytere VilMer Opplevelser
Slik bruker bidragsytere VilMer Opplevelser
Slik bruker bidragsytere VilMer Opplevelser
Slik bruker bidragsytere VilMer Opplevelser
Slik bruker bidragsytere VilMer Opplevelser
Slik bruker bidragsytere VilMer Opplevelser